Connect with us

Dove man wil simpelweg een kop koffie bestellen, dan geeft de serveerster hem een briefje dat hem diep weet te ontroeren

Inspirerend

Dove man wil simpelweg een kop koffie bestellen, dan geeft de serveerster hem een briefje dat hem diep weet te ontroeren

Dove man wil simpelweg een kop koffie bestellen, dan geeft de serveerster hem een briefje dat hem diep weet te ontroeren

De meeste mensen realiseren zich niet hoe stressvol het is voor mensen met een handicap om iets te doen dat zo eenvoudig lijkt als een kop koffie bestellen. En als het ze wel opvalt, hoeveel mensen helpen dan?

We waren zo blij om dit verhaal te horen over een barista die de moeite deed om het leven voor een ander wat eenvoudiger te maken.

Ibby Piracha, die op 2-jarige leeftijd doof werd, gaat minstens 3 keer per week naar een lokale vestiging van Starbucks in Leesburg, Virginia. Hij bestelt meestal hetzelfde: een Caramel Frappuccino.

Hoewel alle barista’s hem kennen en weten wat hij gaat bestellen, schrijft Ibby zijn bestelling altijd op zijn telefoon en toont het aan de barista.

Maar op een dag deed één van de barista’s iets dat alles veranderde.

Ibby liet de barista zijn telefoon zien en bestelde zijn gebruikelijke Frappuccino. Maar tot Ibby’s grote verrassing gaf de barista, Krystal Payne, hem een ​​handgeschreven briefje als antwoord.

“Ik heb gebarentaal geleerd, zodat je dezelfde ervaring kunt hebben als iedereen,” stond er op het briefje.

Toen vroeg Krystal hem in gebarentaal wat hij wilde drinken.

Ibby stond versteld van het feit dat iemand de tijd genomen had om gebarentaal te leren om hem een welkom gevoel te geven.

“Ik was zo ontroerd dat ze gebarentaal wilde leren. Gebarentaal is echt een totaal andere taal en het is iets dat ze wilde doen voor mij? Omdat ik een dove klant ben? Ik was heel erg onder de indruk,” zei Ibby tegen WJLA.

Volgens Starbucks besteedde Krystal Payne uren aan het bekijken van YouTube-video’s om basis gebarentaal te leren, zodat ze haar vaste klant de service kon bieden die zij vond dat hij verdiende.

Ibby vond het vriendelijke gebaar van Krystal zo lief, dat hij het met de wereld wilde delen. Hij postte een foto van Krystal’s briefje op Facebook in de hoop dat meer mensen in de wereld van de niet-doven, de tijd zullen nemen om de dovengemeenschap te begrijpen.

De meeste mensen zullen waarschijnlijk van mening zijn dat wat Krystal deed heel bijzonder was, maar Krystal ziet dat anders.

“Het is mijn baan om ervoor te zorgen dat mensen de ervaring krijgen die ze verwachten en dat is wat ik hem gegeven heb.” zegt Krystal.

Dankzij Krystal’s inspanning, kan Ibby naar zijn favoriete koffiewinkel gaan en op dezelfde manier bestellen als iedereen.

Deel dit verhaal als je ook vindt dat de inspanning van Krystal Payne een applausje waard zijn!

Continue Reading
Advertisement
Ook interessant...
Wat vind jij? Reageer hieronder:

Populair in Inspirerend

Advertisement

Trending

INSPIREREND

Advertisement
To Top