Personeel zet boze 92-jarige de bank uit – dan keert hij terug met een agent om de transactie te voltooien

De Montebello Police Department, net buiten Los Angeles, Californië, kreeg een aantal weken geleden een hoop aandacht. Maar deze keer niet om een negatieve reden, zoals de meeste mensen vanwege de vele politieschandalen in de VS tegenwoordig mogelijk verwachten. Nee, het tegenovergestelde was het geval.

Bij de afdeling kwam een oproep binnen van een nabijgelegen bank over een lastige klant. Politieagent Robert Josett was de eerste die ter plaatse was. Toen hij de bank betrad, trof hij een 92-jarige man aan die zichtbaar geïrriteerd en overstuur was.

De man wilde geld opnemen van zijn rekening, maar omdat zijn identiteitskaart, verlopen was, kon niemand in de bank hem helpen.

De oude man begreep niet waarom en raakte gefrustreerd.

Er ontstond een hoop onrust en agent Robert Josett realiseerde zich dat hij moest ingrijpen.

Maar in plaats van de oude man uit de bank te zetten en hem aan zijn lot over te laten, nam agent Robert de man mee naar de Department of Motor and Vehicles en hielp hem bij het krijgen van een nieuwe identiteitskaart, meldt KDVR.

Daarna, keerden de mannen voor sluitingstijd, samen terug naar de bank en hielp agent Robert de man zijn geld opnemen.

De terugkeer

Niet lang daarna publiceerde de Montebello Police Department een foto van agent Robert, die samen met de oude man de bank inloopt. Agent Robert werd hiervoor landelijk geprezen.

De foto is momenteel bijna 40.000 keer gedeeld en laat zien hoe de politie soms het verschil kan maken in de gemeenschap.

Juist nu agenten vaak bekritiseerd worden voor hun optreden, is deze agent een goed voorbeeld van hoe politieagenten zouden moeten handelen.

De 195.000 mensen die het Facebook-bericht een duimpje omhoog gaven, lijken het daarmee eens te zijn.

Deel dit artikel met je vrienden op Facebook als je ook vindt dat agent Robert Josett alle lof verdient voor de genomen moeite!