Pijn in je onderrug? Met deze 7 stretches in slechts 7 minuten is het zo verholpen!

Uit onderzoek is gebleken dan maar liefst 70% van de Nederlanders last heeft van de rug. Het is niet duidelijk hoe lage rugpijn ontstaat. Mogelijk komt het door overbelasting van de rug of door een verkeerde beweging.

Bij lage rugpijn levert een röntgenfoto of scan geen bruikbare informatie op. Ze kunnen juist verwarring geven. Gelukkig is kan je wel wat doen om de rugpijn te verhelpen.

Door in slechts 7 minuten de onderstaande 7 simpele oefeningen uit te voeren kun je er voorzorgen dat je rugpijn verlicht of soms zelfs verdwijnt. Wij raden altijd aan om eerst met uw huisarts of fysiotherapeut te overleggen of deze oefening voor u ook handig kunnen zijn. Hieronder kan je de 7 simpele oefeningen bekijken en deel ze ook met je vrienden op Facebook! Zo helpen wij elkaar om van die vervelende rugklachten af te komen.

1. De Hamstring stretch

30 seconden deze houding vasthouden en elk been tweemaal.
spierpijn

2. Knie naar borstkas stretch

20 seconden deze houding vasthouden en elk been tweemaal.
rugklachten

3. De ruggengraat stretch

20 seconden deze houding vasthouden. Daarna omwisselen naar de andere kant met de andere knie.
pijn-in-onderrug

4. De piriformis stretch

30 seconden deze houding vasthouden en vervolgens eenmaal herhalen met het andere been.
onderrug-pijn

5. De heup stretch

30 seconden deze houding vasthouden en dan herhalen met de andere kant.
hernia

6. De quadriceps stretch

30 seconden deze houding vasthouden en elk been tweemaal.
spit

7. Volledige rug stretch

Deze strech houding 30 seconden uitvoeren.
rug-oefening

Na het uitvoeren van de bovenstaande oefeningen is de 7 minuten oefeningen gereed. Om de rugpijn te verlichten is het raadzaam om deze oefeningen 1x per dag uit te voeren. Wij horen graag of je deze oefeningen nuttig vond en er wat aan hebt gehad. Deel ze ook met je vrienden op Facebook! Zo helpen wij elkaar om van die vervelende rugklachten af te komen

Wat vind jij? Reageer hieronder: