dinsdag, september 28

Crossfit Almere: ken de voordelen van deze praktijk

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Crossfit Almere is een sport modaliteit die tot doel heeft de verbetering van de cardiorespiratoire capaciteit, de fysieke conditie en het uithoudingsvermogen van de spieren te bevorderen door de combinatie van functionele oefeningen, namelijk die waarvan de bewegingen dagelijks worden uitgevoerd, en aerobics, die met een hoge intensiteit worden uitgevoerd, wat verschillende voordelen voor de gezondheid met zich meebrengt.

Aangezien de bewegingen gevarieerd zijn en in hoge intensiteit worden uitgevoerd, bevordert de praktijk van crossfit Almere de verbetering van de fysieke conditie, de toename van de spiermassa en zorgt voor meer kracht, uithoudingsvermogen en spierdefinitie, en bevordert ook de gezondheid van het lichaam en de geest, aangezien er een constante productie en afgifte van hormonen met betrekking tot het gevoel van welzijn is.

Waarom crossfit Almere oefenen

De praktijk van crossfit Almere bevordert verschillende voordelen voor de gezondheid, waaronder we kunnen benadrukken:

– Verbetering van de fysieke conditie;
– Verhoogde cardiorespiratoire capaciteit;
– Afname van stress en/of angst, het bevorderen van een gevoel van welzijn en een verhoogd gevoel van eigenwaarde;
– Versterking en spierweerstand;
– Constructie van magere massa en vetverlies;
– Voorkomt verwondingen door verhoogde spiermassa;
– Stimuleert de teamgeest, aangezien de trainingen in groepsverband worden uitgevoerd, waardoor de stimulering en de stimulans bij de mensen die dezelfde training uitvoeren, mogelijk is.

Beginnen met crossfit Almere

Dit type van oefening kan door iedereen worden beoefend, ongeacht leeftijd en lichamelijke conditie, maar het is belangrijk dat voor het begin van de praktijk medische onderzoeken worden uitgevoerd om te controleren of de persoon enige contra-indicaties heeft.

De trainingen duren gemiddeld 1 uur en zijn meestal verdeeld in drie delen:

– Warm-up, die overeenkomt met het eerste deel van de training en tot doel heeft de spieren op te warmen en voor te bereiden op de training die zal worden uitgevoerd, om zo het ontstaan van blessures te voorkomen.

– Stretching, een techniek waarbij de beweging van sommige oefeningen wordt verbeterd, dit is het moment waarop er geëxperimenteerd moet worden met ladingen om de techniek niet in gevaar te brengen;

– Workout of the day, in de volksmond bekend als WOD, waarbij de eerder gewerkte oefeningen worden uitgevoerd, maar dan met een hogere intensiteit en in een vooraf vastgestelde tijd.

Dit is het moment waarop de intensiteit van de training groter is en dat laat meer voordelen toe, omdat het doel is om de door de instructeur bepaalde training, die bestaat uit verschillende reeksen van oefeningen, uit te voeren in de kortst mogelijke tijd en met weinig of geen interval tussen de oefeningen.

Het is belangrijk dat de training wordt uitgevoerd onder leiding van een gediplomeerd instructeur, zodat de bewegingen correct en met de juiste intensiteit voor elke persoon worden uitgevoerd, waarbij spier- en/of gewrichtsblessures worden vermeden.

Share.

About Author

Leave A Reply